miércoles, 10 de diciembre de 2014

Auga, dereito humano



Con motivo do visionado do documental Flow, por amor á auga, xurde a idea de que a auga e o saneamento foron recoñecidos por Nacións Unidas en 2010 como un dereito humano. Ademais, un dos Obxectivos de Desenvolvemento do Milenio, establecidos pola ONU para o período 2000-2015, pretende “Reducir á mitade, para 2015, a proporción de persoas sen acceso sustentable á potable e a servizos básicos de saneamento” http://www.un.org/es/millenniumgoals/environ.shtml
Co argumento da falta de recursos económicos, nos últimos anos prodúcese en todo o mundo unha onda de privatizacións das augas, que se conforman como un nicho de importantes negocios. Fronte a esta idea, na Unión Europea lanzouse unha  Iniciativa Cidadá Europea: “El derecho al agua y el saneamiento como derecho humano" (right to water), que defende a seguinte posición:
“El agua es un recurso natural limitado ylos servicios de agua, servicios esenciales para la comunidad. El agua, como bien público no comercial, necesita protección y debe mantenerse cerrada a la competencia. En materia de política del agua debe prevalecer el derecho humano sobre la competencia y la consecución del mercado interior. Los gobiernos tienen la obligación de proporcionar servicios de agua. Ésta es también la conclusión de la ONU, tras varios años de discusión. La implementación de los derechos no corresponde a las fuerzas del mercado, sino a los Estados”.
No que se refire ao negocio da auga embotellada en España, pódese visitar a web da Asociación Nacional de Empresas de Agua de Bebida Embotellada.
Unha visión crítica sobre o negocio da auga embotellada: “El agua embotellada, el gran negocio”, nuevatribuna.es, 18.01.2011

No hay comentarios:

Publicar un comentario