sábado, 7 de febrero de 2015

Polución, por Luzía Pardo Abuín


O venres 9 de xaneiro de 2015, o Departamento de Territorio e Sustentabilidade da Generalitat de Catalunya activou o protocolo de contaminación atmosférica por razóns medioambientais durante toda a fin de semana en corenta municipios da área metropolitana de Barcelona. Esta medida medioambiental foi tomada debido á persistencia dun anticiclón que dificulta a dispersión dos óxidos de nitróxeno na atmosfera.
O máximo responsable da contaminación no aire é o uso do vehículo privado, por iso, o Goberno catalán recomendou realizar unicamente os desprazamentos necesarios e utilizar o transporte público.  Ademais das recomendacións para tentar reducir o tráfico, o Goberno catalán limitou a 90 kilómetros por hora a velocidade máxima nas vías rápidas da área metropolitana.
A Generalitat aínda non aprobou medidas para restrinxir o volume de coches por km2 que circulan por Barcelona, pero o novo plan para a mellora da calidade do aire, aprobado en setembro de 2014, contempla incentivos para fomentar o uso do transporte público.
A Generalitat tamén deu unha serie de recomendacións de "autoprotección" para a cidadanía para evitar os efectos da contaminación: estar o mínimo tempo ao aire libre, non realizar actividades físicas en espazos ao aire libre, etc.
Pola contra, a oposición a CiU (Convergència i Unió), partido gobernante, así como grupos ecoloxistas, cargaron contra o protocolo de contaminación. Dende ICV (Iniciativa per Catalunya Verds) pediron que o transporte público sexa gratuito nos días de polución. Mentres que Ecoloxistas en Acción acusaron ao protocolo de "operación de maquillaxe" para eludir a súa responsabilidade polo incumprimento dos límites de contaminación fixados pola Unión Europea.
Fotografúia da cidade de Barcelona

Tamén, o pasado xoves 5 de febreiro, puidemos observar como outras cidades españolas, como Madrid, endureceron as restricións de tráfico en días de alta contaminación.
O Concello de Madrid, gobernado polo Partido Popular, anunciou que entrará en vigor o protocolo para episodios de alta contaminación o 1 de marzo. Con este protocolo, as medidas a tomar serían: o primeiro día con situación de preaviso non se tomará ningunha medida. O segundo día con preaviso ou o primeiro con aviso, informarase á cidadanía, con recomendacións para a saúde (non realizar actividades físicas ao aire libre), e se limitará a velocidade na M-30 e nas autovías de aceso a 70 km/h como máximo. O terceiro día con preaviso ou o segundo con aviso, prohibirase ademais estacionar dentro da área regulada con parquímetros aos coches que non sexan dos veciños do barrio. O terceiro día de aviso, restrinxirase a circulación pola améndoa central á metade de vehículos (segundo se a matrícula é par ou impar) e aos taxis baleiros. Ademais, en caso de alerta, esta prohibición extenderase á M-30.
Como conclusión, estas medidas son acertadas, xa que este tipo de campás de contaminación urbana, formadas no inverno e con situación anticiclónica, provocan enfermedades respiratorias e cardiacas nas persoas. 
Fotogafía da cidade de Madrid








No hay comentarios:

Publicar un comentario