O xoves 15 de novembro de 2012 inaugurouse en Santiago de
Compostela un novo centro comercial. Do éxito de público do primeiro día
informou a prensa galega:
(Podes completar a lectura da noticia en:
Podes ver un breve vídeo en:
Ao mesmo tempo que se producía este fenómeno, os xornais
informaban recentemente da caída de noutras áreas comerciais (http://ccaa.elpais.com/ccaa/2012/10/01/galicia/1349117926_131436.html):
O fenómeno das áreas comerciais supera os límites do
estrictamente económico pois condiciona a vida cotiá. Hai quen fala da “cultura
do centro comercial”. Son estes amplas superficies nas que os cidadáns, como
individuos e como membros de colectivos (familiares, de amizades, etc) non
soamente van facer as súas compras senón que, ademais, teñen unha ampla oferta
de ocio (cine, restaurantes, etc.) de maneira que se poden pasar o día no
centro comercial. Por outra banda, ao centro comercial, dada a súa localización
dentro das cidades, non é raro desprazarse en automóbil particular: todo iso
condiciona a morfoloxía das cidades.
As áreas comerciais constitúen unha forma de consumo que non
é compatible, en moitos casos, con formas de comercio tradicional: moitas
pequenas tendas pechan ante a imposibilidade de competir con estas grandes
superficies. Para completar estas reflexións, podes botar unha ollada ao tema 7
do libro de texto, concretamente ao apartado dedicado ao comercio interior (pp.
285-287)
El Roto, de quen xa temos visto algún comentario visual
nestas páxinas, propuxo a seguinte reflexión sobre este tema:
A literatura tamén se fixo eco da cultura do centro
comercial. Juan José Millás, novelista e autor de relatos breves marcados por
un sutil humor
(http://www.clubcultura.com/clubliteratura/clubescritores/millas/index.htm),
escribiu o seguinte texto:
“Verano 1
Tuve, durante la siesta, una ensoñación en la que ocurría
un desastre nuclear al que sólo sobrevivíamos El Corte Inglés y yo. Al
principio, como es natural, nos desesperábamos, pero luego, viendo que la vida
continuaba, decidíamos incorporarnos a su corriente con la naturalidad que
éramos capaces de aportar a una circunstancia tan rara. Así pues, muchos días,
al salir de la oficina, donde no habían quedado en pie ni los percheros, iba a
los grandes almacenes y compraba cosas precisas e imprecisas, en confuso
desorden, como antes de la catástrofe. El establecimiento me atendía con la
eficacia habitual en él, con su sonrisa, si algo no me gustaba me devolvía el
dinero, que yo me apresuraba a gastar en otra cosa. Por mi cumpleaños recibía
siempre una tarjeta de felicitación. Un día, después de pagar, le pregunté a El
Corte Inglés qué tipo de sociedades consideraba él más atractivas, las
consumistas o las ahorradoras. Noté que no quería comprometerse, aunque
finalmente respondió que las consumistas, pues hacían circular el dinero y con
él el oxígeno necesario para el funcionamiento del cuerpo social. Pero yo soy
muy perspicaz, no es fácil engañarme, y me di cuenta de que había mentido: El
Corte Inglés prefería las personalidades ahorradoras, aunque dependiera de los
temperamentos despilfarradores. La existencia es así: a veces uno tiene que
vivir de lo que más detesta en sí mismo o en os otros. Regresé a casa
preocupado, pensando que los grandes almacenes, tan atentos siempre a mis
necesidades, no me querían por mí, sino por mi dinero, lo que me pareció más
difícil de sobrellevar que el propio desastre nuclear. Entonces desperté con el
hígado bañado en pacharán y escribí a El Corte Inglés manifestándole todas
estas dudas. Pero no me ha contestado todavía”.
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