sábado, 8 de diciembre de 2012

O río Limia

O Limia (Lima en portugués) é un río internacional nado na provincia de Ourense. Cunha lonxitude de 108 km. desemboca en Viana do Castelo (Portugal), no océano Atlántico. Dende hai anos, os ecoloxistas denuncian o calamitoso estado do Limia, debido aos verquidos.
As augas do Limia alimentan o encoro de As Conchas. Debido á enorme cantidade de nutrientes que achega o río, ese encoro está a sufrir un perigoso proceso de eutrofización.
Unha noticia recente alertaba de todos estes riscos:
“El Limia atraviesa una de sus peores crisis. A finales de noviembre, a su paso por Xinzo, su curso quedó seco y podía transitarse por el cauce. Además, la contaminación es alarmante y el mes pasado la propia Confederación Miño-Sil reconoció que el foco procedía de las abundantes granjas avícolas y de la agricultura intensiva. Según denunció ayer la Sociedade Galega de Historia Natural, el secado de este río y otros que irrigan A Limia no se debe a la falta de lluvia, sino a la “sobreexplotación del agua en la comarca, tanto por las instalaciones de regadío legales como por cientos de motores ilegales que nadie ve a plena luz”.
El embalse de As Conchas está infestado de cianobacterias tóxicas por la contaminación masiva del Limia. Ahora, la Confederación planea desbrozar las márgenes, y según la SGHN esto agravará el problema: Esa vegetación de ribera es “fundamental en la depuración de la contaminación agrícola”.
“Ecologistas alertan del estado límite del Limia”, El País, 7 de decembro de 2012.

Todos os conceptos utilizados nesta noticia (contaminación, confederación hidrográfica, sobreexplotación, embalses, vexetación de ribeira, depuración), están relacionados cos tema 3 e 4 do noso libro de texto.

Para máis información tamén podes visitar:

No hay comentarios:

Publicar un comentario